Dzięki swej specyficznej zawartości oraz odpowiedniej budowie możemy liczyć na dostarczenie nam energii dzięki zażywaniu BCAA regularnie. W razie brak węglowodanów, niektóre aminokwasy z grupy BCAA są uwalniane w mięśniach szkieletowych. Dzięki obecności BCAA w różnych preparatach, możemy również liczyć na dodatkowe działania oraz pozytywny wpływ na nasze mięśnie. Natomiast, jeżeli chodzi o zmęczenie, aminokwasy BCAA są pozyskiwane z krwi w momencie, gdy wyczerpuje się poziom glikogenu zawarty w mięśniach. Aby zapobiec zmęczeniu, co wpływa zarówno na psychikę, jak i cały organizm, należy spożywać odpowiednio dopasowane ilości BCAA w preparatach.

Jakie jest działanie BCAA?

Aminokwasy rozgałęzione powinny być obowiązkowo przyjmowaną substancją w diecie każdego kulturysty oraz sportowca. Ten typ aminokwasów bowiem przyczynia się do znacznego wzrostu naszej muskulatury. Odbywa się to poprzez przyspieszenie syntezy białek. Warto też wspomnieć o ochronnej roli aminokwasów tego typu. Dzięki BCAA nasze tkanki mięśniowe są chronione przed różnymi procesami katabolicznymi. Dodatkowo aminokwasy te sprzyjają znacznej redukcji tkanki tłuszczowej w naszym organizmie. BCAA powodują również wytwarzanie się hormonu wzrostu, dlatego nasze mięśnie tak szybko rosną dzięki zażywaniu preparatów z zawartością BCAA.

Aminokwasy rozgałęzione a nasz organizm

Dowiedziono, że aminokwasy rozgałęzione mają bardzo pozytywny wpływ na nasz organizm. Najwięcej zyskują mięśnie. Jednak na działanie takich substancji należy odpowiednio poczekać. Takie substancje powinny zażywać osoby, które posiadają już odpowiednią masę mięśniową. Ten typ aminokwasów ma znaczny wpływ na redukcję naszej tkanki tłuszczowej. Jest to kluczowa sprawa w przypadku rozbudowy i wzmacniania mięśni. nasz organizm uzyskuje dodatkowe siły dzięki dołączeniu do naszej diety suplementacji preparatów zawierających BCAA. Jest to substancja wspomagające nasze mięśnie oraz dodająca nam siły i energii.

Dawkowanie

Jeżeli chodzi o odpowiednie dawkowanie preparat z zawartością BCAA, powinniśmy rozpuszczać proszek w 300ml wody. Na porcję składa się od 10g do 20g preparatu. Dawkowanie jest różne – wszystko zależy od tego czy w dany dzień będziemy odbywać trening. Jeżeli tak, powinniśmy zażyć jedną porcję od razu przed treningiem, a drugą bezpośrednio po treningu. Natomiast w dni, w których mamy przerwę od treningów, należy spożyć preparat od razu po przebudzeniu rano.

BCAA – Na co zwrócić największą uwagę?

Ważne jest przede wszystkim to, jaką mam masę ciała oraz w jakim stanie aktualnie jest nasze zdrowie. Dodatkowo, nie możemy pominąć tego, jaki zamierzamy osiągnąć efekt poprzez regularne treningi. Warto również pamiętać o rodzaju diety, którą aktualnie stosujemy. Nie możemy również pominąć elementu jakim jest przyjmowanie innego rodzaju preparatów. Ważne jest również to, jakiego rodzaju treningi wykonujemy – preparaty z wysoką zawartością BCAA wskazany jest dla osób, których treningi są nadzwyczaj intensywne.