Sam skrót ZAiKS oznacza Związek Artystów i Kompozytorów Scenicznych. Jest to stowarzyszenie, którego celem jest ochrona praw autorskich. Istniejące od prawie 100 lat stowarzyszenie działa do dziś. Przez ochronę praw autorskich, właściciele sklepów nie mogą w sklepie puszczać utworów różnych wykonawców bez ich zgody. Wykorzystywane materiały, które należą do danego twórcy, musi być przez niego potwierdzone. Procedura wykorzystywania muzyki członków ZAiKS wiąże się najczęściej z dość wysokimi kosztami, których można jednak uniknąć. W tym celu wykorzystuje się tak zwaną muzykę bez ZAiKS.

Jak działa muzyka bez ZAiKS w sklepach? Otóż, właściciele sklepów mają dostęp do specjalnego portalu, na którym mogą odsłuchiwać demo każdego utworu. Najczęściej zakupuje się całe składanki, rzadziej pojedyncze utwory. Jest to opłacalne, po za tym pozwala to zaoszczędzić czas. Na stronach internetowych można więc kupić muzykę bez ZAiKS. Taka muzyka podzielona jest na typy muzyki – możemy wybrać spokojniejszą, klasyczną, w rytmie Latino i wiele innych. W momencie, gdy właściciel zakupuje taką muzykę, może ona bez obaw rozbrzmiewać na cały sklep. Klienci w większości są zadowoleni ze składanek, jakie można usłyszeć w sklepach. Nie przeszkadzają one w zakupach, a najczęściej właśnie powodują, iż spędzamy w sklepach większą ilość czasu – zachęcamy do zgłębienia tematu pod adres http://www.ims.fm/sensory/audiomarketing

Cel muzyki w sklepie

Jak wiadomo, znaczna większość ludzi lubi zakupy. Nabywanie coraz to nowszych i lepszych rzeczy po prostu sprawia nam radość. Muzyka, którą słyszymy w sklepie, zazwyczaj jest przyjemna, co w znaczny sposób wpływa na nasz nastrój. Bywa, że dzięki muzyce spędzamy w sklepie więcej czasu i, co za tym idzie – kupujemy więcej. Jest to zamysł marketingowy i psychologiczny, który działa on od wielu lat. Dlatego też, puszczanie muzyki w sklepach co rusz wchodzi na nowy poziom. Utwory i całe składanki dobierane są w taki sposób, by zadowolić klientów. Muzyka musi pasować do danego miejsca. Warto zwrócić uwagę, że gdy wchodzimy do butiku odzieżowego, którego ściany pokryte są pomysłowym graffiti, a oferowane ubrania są utrzymane w stylu młodzieżowym, nie będzie leciał tak zwany chill. Lepiej do takiego sklepu będzie pasować muzyka rap, hip-hop, ewentualnie rock. To dlatego tak istotne jest dopasowywanie odpowiedniego rodzaju muzyki do danego miejsca.
Muzyka bez ZAiKS jest więc bezpieczną metodą na zapewnienie klientom lepszego klimatu panującego w sklepie. Warto znać tę alternatywę, zwłaszcza jeśli sami planujemy w niedalekiej przyszłości otworzyć własny sklep. Wykorzystywanie utworów dostępnych na stronach, jest dziś popularną formą umilania zakupów. Utwory te są porządnie wykonane, artyści są profesjonalistami, przez co możemy liczyć na spokojną atmosferę w pracy. Muzyka bez ZAiKS nie męczy uszu, a jej rodzajów jest tak wiele, że rzadko może się ona powtarzać (nie mylić z muzyką do centrum handlowego).

muzyka bez zaiks

Najczęstszy wybór konkretnej muzyki do sklepu

Najczęściej spotykane rodzaje muzyki to jazz, R&B, dance i house. Są to spokojne rodzaje muzyczne, które można stosować do butików, supermarketów czy do restauracji. Muzyka bez ZAiKS jest zwolniona z dodatkowych opłat, co jest bardzo opłacalnym rozwiązaniem dla wielu osób, które posiadają własne sklepy lub sieci sklepów. W przypadku sieci sklepów, możemy spodziewać się tego samego gatunku muzycznego – jest to poniekąd znak rozpoznawczy marki. Z tego rozwiązania korzysta dzisiaj znaczna większość sklepów i restauracji.