Dobra reklama stanowi wizytówkę firmy, która ją stworzyła. Nic więc zatem dziwnego, że prześcigają się one między sobą w tym, kto skuteczniej przyciągnie uwagę odbiorców i sprzeda swój produkt. Zanim jednak stanie się ona skutecznym nośnikiem informacji, należy przemyśleć kilka kwestii. Czym wyróżnia się dobra reklama wizualna? Co zrobić, by przykuwała uwagę? Gdzie powinna być umieszczona?

Cechy dobrej reklamy wizualnej

Dobrze opracowana reklama to taka, która trafia do konkretnej grupy odbiorców. Dlatego też należy ją dobrze przemyśleć i ustalić najważniejsze potrzeby osób, do których ma ona trafić. Co je interesuje? Jaki rodzaj przekazu przykuwa ich największą uwagę? Nie istnieje reklama, która trafi do wszystkich.

Ważnym elementem jest budowanie przyjaznego wizerunku firmy. Reklama powinna budzić przyjemne skojarzenia, zachęcać nie tylko do kupienia produktu, lecz też do kontaktu. Przyczynia się ona w ten sposób do budowania swego rodzaju więzi pomiędzy nadawcą a odbiorcą, co sprawi, że klienci tym chętniej wrócą w przyszłości. A po drodze polecą Twoje usługi innym.

Jasny, zwięzły przekaz. Współczesna reklama ma być kreatywna i zwracać uwagę, lecz nie można w tym zatracić spójności. Nawet najlepszy slogan, najbardziej kolorowa grafika i najlepszy produkt nic nie pomogą, jeśli odbiorca nie będzie właściwie wiedział, o co chodzi. Czyli nie podejmie żadnej akcji.

bilbordy reklamowe

Tworzenie i drukowanie banerów reklamowych powierz profesjonalnej firmie, która wie jak wykonać projekt by przyciągnąć uwagę odbiorcy.

Jak przykuć uwagę odbiorcy?

Nie potrzebujemy w zasadzie wielomiesięcznych badań naukowych w instytucie harwardzkim, żeby wiedzieć, że przeciętny odbiorca w zasadzie jedynie rzuca okiem na mijane reklamy. Czasem zwróci uwagę na kolor, czasem na znaną postać z ekranu, a czasem zapamięta interesujące hasło. Istnieje na szczęście kilka reguł, które mogą pomóc w znacznie skuteczniejszym przekazywaniu reklamowego komunikatu. Oto i one:

  • Nie należy przepełniać baneru treścią. Z badań wynika, że do przeciętnego odbiorcy dociera maksymalnie 5% informacji zawartych w reklamie, a wynika to z faktu, że na ogół nie poświęca mu więcej niż dwie sekundy.
  • Kolejnym ważnym zadaniem jest to, aby nie dopuścić do przerostu formy nad treścią. Czyli grafiki – tak, nadmiar grafik – nie.
  • Najważniejsze informacje nie powinny znajdować się na środku baneru, ani tym bardziej z lewej strony. Tą częścią, która przykuwa największą uwagę, jest prawy górny róg baneru. 
  • Warto wykorzystywać wszelkiego rodzaju wskaźniki. Drogowskazy, strzałki i inne tego typu “pomoce naukowe” dużo szybciej nakierują odbiorcę na to, co najważniejsze. 
  • Przemyśl zastosowanie nietypowych chwytów. Hasło reklamowe z błędem, baner ułożony do góry nogami, zapełnienie go tylko w ¼… Dzisiaj liczy się przewrotność i zaskakiwanie odbiorcy. W ten sposób intrygujesz go i wytrącasz ze schematów, do których jest przyzwyczajony.

Gdzie powinna wisieć reklama?

Na pewno nie na ogrodzeniu domku na odludziu. Dobrze umiejscowiona reklama to taka, którą widać, o której słychać i czuć, że działa. Aby jednak tak było, należy zadbać wcześniej o kilka spraw. Bardzo ważne jest wpisane reklamy w otoczenie. Nie będziemy przecież promować budki z kebabem przy eleganckim lokalu ze zdrową żywnością. Warto również wykorzystywać lokalizacje nietypowe, rozejrzyj się za czymś, czego jeszcze nie było. Pamiętaj jednak o tym, by Twój pomysł nie okazał się nachalny dla odbiorcy. Musisz również uzyskać zgodę od władz miasta lub zadbać o wynajęcie powierzchni reklamowej. Nie ma gorszej wizytówki dla Twojej firmy, niż reklama zdejmowana z baneru świeżo po powieszeniu.

Reklama wizualna to nie tylko element dekoracyjny w przestrzeni miejskiej. To ważny nośnik informacyjny, kształtujący gusta kupujących nawet wtedy, gdy absolutnie oni temu zaprzeczają. Dlatego też wykonaj atrakcyjny projekt – samodzielnie lub z pomocą specjalistów – i przygotuj się do liczenia zysków!