Targi biznesowe to doskonała okazja, by zaprezentować się docelowej grupie klientów i zapaść im skutecznie w pamięć. Oprócz tego, w ramach targów możliwe jest nawiązanie interesujących znajomości w branży, jakie będzie można wykorzystać w celu nawiązania współpracy. Ponadto w ramach obecności na targach możliwe jest poznanie metod pracy konkurencji i podnoszenie świadomości marki. Jak skutecznie przygotować się na targi biznesowe, by klienci zapamiętali Twoją firmę?

Zaplanuj swoje cele

Popularne eventy biznesowe przyciągają odbiorców liczonych łącznie nawet w setkach tysięcy. Z tego też powodu warto dokładnie zastanowić się nad celem przyświecającym wzięciu udziału w targach. Na najbardziej rozchwytywanych eventach w branży miejsca na stoiska reklamowe potrafią być wyprzedane nawet z rocznym wyprzedzeniem, dlatego też planowanie należy podjąć odpowiednio wcześniej. Ustal również grupę klientów docelowych – nieco inaczej ustala się cele w przypadku poszukiwania partnerów biznesowych, a inaczej w przypadku chęci poszerzenia grona odbiorców. 

Zaprojektuj atrakcyjne stoisko

Najważniejszymi elementami stoiska podczas targów są oczywiście lada i ścianka reklamowa. Kluczowe jest to, aby były one spójne wizualnie ze sobą i innymi elementami, jakie planujesz wykorzystać w ramach obecności na targach. Lady reklamowe z powodzeniem sprawdzają się zarówno na targach pod zadaszeniem, jak i w ramach eventów organizowanych na świeżym powietrzu. Z kolei dużym plusem ścianki reklamowej jest tworzenie doskonałego tła reklamowego z uwagi na możliwość przybrania różnorodnych, atrakcyjnych wizualnie kształtów, a także tworzenie przekazu reklamowego widocznego z daleka.

Zadbaj o atrakcyjne materiały reklamowe

Ulotki, wizytówki, rollupy – to wszystko nieodłączne elementy reklamowe w ramach udziału w targach. Pomagają one odbiorcy lepiej zapamiętać Twoją firmę, a w razie potrzeby ułatwiają kontakt. Warto jednak zadbać o to, by materiały trafiały w pamięć, nie w śmietnik – tak jak się to dzieje niestety z wieloma materiałami reklamowymi pokroju ulotek. Aby tak było, konieczne jest zlecenie wydruku profesjonalistom. Sprawdzona drukarnia w Katowicach to doskonałe rozwiązanie, jeśli zależy Ci na atrakcyjnym wizualnie i wygodnym w odbiorze projekcie. 

Zadbaj o możliwość komunikacji w innych językach

Targi branżowe odbywają się w wielu miejscach na świecie, a nawet jeśli zgłaszasz się do udziału w wydarzeniu krajowym, musisz liczyć się z tym, że w tłumie odwiedzających mogą trafić się odbiorcy z zagranicy. Dlatego też tak ważne jest zatroszczenie się o to, by na stole oprócz materiałów reklamowych w języku rodzimym, znalazły się również broszury przetłumaczone na najpopularniejsze języki. Oprócz angielskiego można rozważyć broszury w języku francuskim, niemieckim, czy też włoskim. Oprócz tego warto również postawić na komunikatywnych reprezentantów firmy, wykazujących zaawansowaną znajomość języka, połączoną z istotną wiedzą merytoryczną.

druk

Postaw na atrakcyjne gadżety reklamowe

Już nie tylko kubki i długopisy – teraz gadżetem reklamowym mogą być także atrakcyjnie wykonane pendrivy z logo firmy, saszetki, kubki termiczne, czy nawet… wizytówki w formie tabliczek czekolady. Wszystko to dla przykucia uwagi odbiorców. We współczesnych czasach liczy się w tym zakresie duża kreatywność, a słodycze reklamowe mogą być świetnym rozwiązaniem. Można w ten sposób np. przemycać atrakcyjne slogany i zachęcać klientów do zbierania ich w zamian za uzyskanie korzyści np. w postaci rabatu. 

Zadbaj o nietypowe oświetlenie

Oświetlenie to jeden z tych elementów, które również można skutecznie “zagonić” do pracy na rzecz budowania wizerunku firmy i przykuwania odbiorców. Tutaj kreatywność jest jak najbardziej wskazana, pod warunkiem jednak, że zastosowane formy oświetlenia będą komfortowe dla oczu i nie doprowadzą do przerostu formy nad treścią. Efekt może wspomóc zastosowanie wyświetlanie filmów reklamowych, czy też zastosowanie elementów ruchomych. 

Jak ważna jest obecność na targach?

Targi branżowe mają to do siebie, że na miejscu już zgromadzona jest grupa docelowa odbiorców – nie trzeba jej szukać. Dlatego też targi są świetną okazją również dla początkujących firm, by skutecznie przebić się na rynek i zaistnieć w świadomości klientów. Aby jednak się to mogło w pełni udać, konieczne jest  odpowiednie rozplanowanie stoiska reklamowego.