Kurs językowy – można na nim zarówno poznać podstawy danego języka, a można także nauczyć się bardziej skomplikowanych jego aspektów. W jaki jednak sposób trzeba zaprogramować kurs językowy dla firm, w której pracują ludzie znający dany język na różnych poziomach? W jaki sposób zachęcić ich do nauki i w jaki sposób nauczyć ich dokładnie tego, co przyda się w firmie? Oto kilka cech, którymi powinien charakteryzować się dobrze rozplanowany kurs językowy dla firm.

Cechy dobrego kursu językowego dla firm

Po pierwsze i zdecydowanie najważniejsze, kurs językowy dla firm powinien cechować się przydatnością. Zanim taki kurs się rozpocznie, warto jest porozmawiać z osobami, które mają na niego uczęszczać i zapytać je, jakie aspekty języka obcego sprawiają im trudność i co im się przyda w pracy. Jeżeli wszyscy pracownicy mają już pewien poziom w danym języku obcym, to nie warto jest prowadzić kursu od poziomu niższego.

Także temat kursu powinien być dopasowany do tego, kto z tego kursu będzie korzystać. Oczywiście wiele firm z pewnością zdecyduje się na standardowy kurs, na którym będą po prostu szlifowane umiejętności komunikacyjne, jednak wiele firm postawi na kursy wyspecjalizowane, gdzie będzie można nauczyć się specjalistycznych słówek i zwrotów. Jak więc widać, temat kursu może być naprawdę rozległy i za każdym razem musi być dobierany do firmy indywidualnie!

Oprócz tego, cechą kursów językowych dla firm jest to, że bierze w nich udział całkiem sporo ludzi, tworzy się więc grupa. Aby kurs mógł być skuteczny, warto by było, aby został on zaprojektowany w taki sposób, aby wszyscy z grupy mogli brać w nim czynny udział. Dzięki temu każda osoba, która będzie uczestniczyć w kursie, będzie czuła się odpowiedzialna za swoją naukę i nie rzuci jej w kąt, po przyjściu z kursu do domu. Jak wiadomo, najskuteczniejsza nauka języka, to nauka systematyczna.

kurs językowy

Oczywiście, taki kurs dla firm powinien oferować swoim kursantom naprawdę przydatne materiały do nauki, dzięki którym znacznie łatwiej będzie można opanować dane aspekty języka obcego. Prawda jest taka, że materiałami może być wszystko: od ćwiczeń, poprzez podręczniki, aż na kserówkach kończąc.

Warto także wiedzieć, że dość charakterystyczną cechą kursów językowych dla firm, jest ich cena, która jest bardzo atrakcyjna. Musi być ona korzystna, żeby pracodawca zdecydował się na to, aby taki kurs zamówić.

Jakich języków warto się uczyć?

Najczęściej w naszym kraju wybierany jest język angielski. Coraz więcej osób zna ten język, albo chociaż zna jego podstawy. Jest nauczany w wielu szkołach i na wielu poziomach edukacji. Nie oznacza to jednak, że większość polaków umie się nim sprawnie posługiwać! Nic więc dziwnego, że także kursy z języka angielskiego są w tym kraju bardzo popularne. Oprócz kursów podstawowych, popularnością cieszą się też kursy tematyczne, które pomagają w konkretnych pracach.

Drugim najczęściej wybieranym językiem, zdecydowanie jest niemiecki, który jest bardzo pożądany na rynku pracy ze względu na bliskość Niemiec z Polską. Innymi wybieranymi językami, z których tworzy się kursy dla firm, są: francuski, rosyjski, hiszpański, włoski, oraz wiele, wiele innych. To, czy z danego języka można znaleźć kurs dla firm, zależy od tego, czy istnieje odpowiedni lektor, który zna ten język.


Sprawdź ofertę kursów językowych dla firm w Yellow.