Kiedyś, nazwa „outlet” kojarzona była wyłącznie ze sklepami przyfabrycznymi w których w ramach wysokich rabatów sprzedawano nadwyżki produkcji lub rzeczy, które z linii produkcyjnej.
Dziś, termin outlet odnosi się do wszystkich punktów, a nawet centrów handlowych, które swoje towary oferują przez cały rok. Oczywiście w cenach o wiele niższych, niż ma to miejsce w sklepach firmowych. Jakie są jednak zasadnicze różnice między sklepem firmowym, a outletem? Co wyróżnia jedno, a co wyróżnia drugie?
Generalnie różnice polegają tu na kilku zasadniczych kwestiach – drodze jaką musi odbyć towar, by trafić do końcowego nabywcy, cenie za poszczególne produkty, lokalizacji sklepu oraz charakterze samego asortymentu. Przejdźmy jednak do szczegółów…
Jakie są różnice między sklepem firmowym, a outletem?
Jak już zostało wspomniane powyżej, podstawową różnicę między outletem, a sklepem firmowym stanowi droga, którą ubrania trafiają do klienta. W pierwszym przypadku producent sprzedaje bowiem swoje wyroby bezpośrednio zainteresowanemu człowiekowi. W drugim przypadku zaś, towar trafia najpierw do pośrednika handlowego. Produkty, które oferują outlety są więc dużo tańsze, niż ma to miejsce w klasycznych sklepach. Obniżki cen oscylują między 30, a nawet 70 %. Dzieje się tak dlatego, iż na ich sprzedaży nie muszą zarabiać już kolejni dystrybutorzy, hurtownie, no i oczywiście sklepy detaliczne.
Na niskie ceny towarów proponowanych w outletach duży wpływ ma również ich lokalizacja. Z reguły bowiem, centra tego typu usytuowane są na obrzeżach miast. To sprawia, iż czynsze które muszą opłacać nie są aż tak wygórowane.
Pozwalają zatem utrzymywać im dość niskie koszty i w rezultacie – obniżać, czasami w znaczny sposób ceny.
Kolejną różnicą i może w zasadzie najważniejszą jest sam asortyment. W normalnych sklepach zmienia się on co sezon, tak samo jak co sezon zmieniają się obowiązujące w świecie mody trendy. W outletach jest inaczej. Tam trafia przede wszystkim odzież, która w ustalonym przez producenta terminie nie została sprzedana w punktach detalicznych. Są to również końcówki różnych kolekcji, ubrania zwrócone w ramach reklamacji, a także modele, które z linii produkcyjnej zeszły z mniejszymi lub większymi wadami.
Nie sprawia to jednak, że takie ubrania tracą na wartości. Jakościowo są przecież tak samo dobre, jak te które kupujemy na przykład w sieciówkach. Zakupy w outlecie choć tańsze, nie powodują więc, że tracimy z tego powodu możliwość kupienia naprawdę dobrego produktu. Wręcz przeciwnie – za niską cenę, możemy mieć coś, co posłuży nam długie miesiące, a nawet lata.
Te marki spotkasz w najlepszych outletach odzieżowych
Oczywiście najlepsze, renomowane i polecane wszędzie outlety, to głównie te, które w swojej ofercie posiadają odzież i obuwie wielu cenionych marek. Możliwość kupienia w atrakcyjnej cenie jeansów Wrangler czy garnituru Bytom, to w końcu szansa, której nie przepuści żaden koneser mody.
W Polsce takim outletem jest na pewno silesiaoultet.com Niedawno powstałe centrum, swym klientom proponuje cały szereg produktów, które opatrzone są lubianymi i najczęściej wybieranymi metkami. Tam znaleźć można bowiem marki, takie jak: Triumph, Deli Sandwich, Bytom, Regetta, Bialcon, Wittchen, Vistula, Wrangler, Wenezia, Puma, Pierre Cardin, Pepe Jeans, Molton, Lavard, Kubenz, Kazar, Guess, Apart, Adidas, 4F, Bagatelle, Brand, Gatta, Westus, Reebok, Vans, Gee One, Bugatti, Umbro, Ecco, Maximus, Only czy Dajar.
To jednak nie wszystko. Outlet Silesia w odpowiedzi na oczekiwania swoich klientów sprawia, że zakupy w nim stają się po prostu czystą przyjemnością. Centrum wyróżnia się bowiem oryginalnie zaprojektowanymi, niezwykle przestronnymi pomieszczeniami i komfortowymi strefami relaksu. Dominuje w nim zielona roślinność i atmosfera sprzyjająca długim zakupom. Narzekać nie mogą również młodzi rodzice. Z myślą o ich pociechach w centrum powstał także plac zabaw i profesjonalnie wyposażony pokój dla rodziców z dziećmi. Na kierowców czekają z kolei stacje ładowania samochodów elektrycznych. Dla każdego znajdzie się więc coś pożytecznego.